Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T21:35:40+01:00
A=6 m
b=21m
c= ?
d= 10m

c²=10² - 6²
c²= 100-36
c² = 64
c = √64
c = 8

O= a=b=c=d
O= 6=21=8=10 = 45m
3 5 3
2010-01-13T21:38:48+01:00
W trapezie prostokątnym o podstawach długosci 6m i 21 m krotsza przekatna ma dlugosc 10 m . oblicz obwod tego trapezu.

h - wysokość trapezu
h²+6²=10²
h²+36=100
h²=64
h=8m

x - bok trapezu
8²+15²=x²
64+225=x²
x²=289
x=17m

L=6m+21m+17m+8m=52m

Obwod tego trapezu wynosi 52m
2 5 2
2010-01-13T21:40:09+01:00
W trapezie prostokątnym o podstawach długosci 6m i 21 m krotsza przekatna ma dlugosc 10 m . oblicz obwod tego trapezu.

podstawy: 6m, 21m
krótsza przekątna : 10m

tr prostokątny - 6m,10m, x (x-dł boku trapezu, bok prostopadły do podstawy)

10²-6²=x²
100-36=x²
64=x²
x=8

tr prostokątny - 8m, 21m-6m=15m, z
(dł drugiego boku trapezu)

8²+15²=z²
64+225=z²
289=z²
z=17

Obw= 6m+21m+8m+17m= 52m

Obwód tego trapezu wynosi 52m
1 5 1