Odpowiedzi

2010-01-13T21:39:05+01:00
X - waga Ani = ?
y - waga Bogdana = ?
x + y = 70
x + 4 = y - 3
x + y = 70
x - y = - 7
dodajemy stronami
2x = 70 - 7
2x = 63
x = 31,5 kg
y = 70 - x= 70 - 31,5 = 38,5 kg

Ania waży 31,5 kg a Bogdan 38,5 kg
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T21:40:39+01:00
Zamiast pisać klamry będę oddzielała enterami

x - waga Ani
y - waga Bogdana

(w klamerkę)
x+y=70
x+4=y-3

(w klamerkę)
x+y=70
x-y=-7

dodaję stronami (metoda przeciwnych współczynników)

2x=63
x=31,5

wstawiam do x+y=70
31,5+y=70
y=70-31,5
y=38,5

(w klamerkę)
x=31,5
y=38,5

Ania waży 31,5 kg, a Bogdan 38,5 kg.

16 4 16
2010-01-13T21:40:47+01:00
Ania i Bogdan ważą razem 70 kg . Gdyby Ania przytyła 4kg,a Bogdan 3 kg schudł,to oboje ważyliby tyle samo. Ile waży Ania,a ile Bogdan? (Chodzi o rozwiązywanie równań metodą ''Klamerek'' ; )

x-ania
y-boguś

x+y = 70
x+4=y-3

x+y=70
x-y=-3-4

x+y=70
x-y=-7
_____
x+y+x-y=70+(-7)
2x=63
x=31,5

x+y=70
31,5+y=70
y=70-31,5
______
y=38,5
x=31,5
3 5 3