Odpowiedzi

2010-01-13T21:44:28+01:00
0,064 pierwiastek trzeciego stopnia to 0,4
ten drugi to trzy drugie (3/2)

Pierwiastki te sie liczy wymyślając potegę jakiejś liczby np. liczba 5 do potęgi trzeciej to 125. Trzeba znać mnożenie i domyślać się jaki pierwiastek zrobić, narazie trudniejsze sposoby są skomplikowane i długie, a przecież pierwiastki mozna liczyć na kalkulatorze:D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T21:45:18+01:00
³√0,064 - ³√3⅜ = 0,4 - 1½ = 0,4 - 1,5 = -1,1
5 4 5
2010-01-13T21:47:08+01:00
Coś razy coś razy coś musi ci dać 0.064
Więc musisz znaleźć takie same liczby, które po pomnożeniu dają liczbę o,o64
W tym przypadku to jest 0.4

Bo o,4 * o,4 * o,4 = 0,64
Musisz znać tabliczkę mnożenia, bo inaczej nie obliczysz

Np. pierwiastek drugiego stopnia z 4 to 2, bo 2*2=4
A pierwiastek trzeciego stopnia z 8 to też dwa, bo 2*2*2=8

3 i 3/8 to 27/8
musisz znaleźć co po pomnożeniu przez siebie 3 razy da 27 oraz 8
z ośmiu obliczyłam wcześniej, że to 2, natomiast z 27 to 3. Bo 3*3*3=27

Więc odpowiedz to 3/2
;)
1 1 1