Odpowiedzi

2010-01-13T21:43:25+01:00
X- szerokość
x+10dm - długość

2x+2x+20dm=160dm
4x=160dm-20dm
4x=140dm
x=35dm
x+10dm=45dm
Długość ma 45dm, a szerokość 35dm
8 3 8
2010-01-13T21:43:58+01:00
160-(2*20)=140
140:4=35

Dlugosc= 35+10=45
Szerokosc=35

Sprawdzenie
35*2+45*2=160dm
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T21:45:56+01:00
Obwód prostokąta to suma długosci jego boków. Prostokat, jak wiesz ma 2 boki takie same i drugą parę też sobie równą

je zeli jeden z boków oznaczysz a
a drugi z boków b, to obwód = 2a+2b=160dm

co wiesz o swoich bokach?
szerokośc to krótszy bok
długośc to dłuższy bok

długość oznacz a
szerokośc jest o 10dm krótsza od długości, więc szerokośc b =a-10dm

teraz podstaw te dane:

160dm=2a+2b
160dm=2a+2(a-10)
160=2a+2a-20
160+20=4a
a=45dm== długośc twojego prostokata

b=a-10dm=45-10=35dm= szerokośc prostokata

spr. 2a+2b=160
90+70=160

7 4 7