Firma Smak-Mix produkuje Margasło, które jest mieszanką masła i margaryny. Margasło zawiera 80% tłuszczu. Otrzymuje się je, mieszając masło, które zawiera 77% tłuszczu, z margaryną zawierającą 82% tłuszczu.Ile masła zawiera 250g Margasła?

Układy równań z procentami, napisane w odpowiedziach, że ma wyjść 100g.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T21:44:30+01:00
X - il. masła
y - il. margaryny

x+y=250
0,77x+0,82y=0,8*250

y=250-x
0,77x+0,82(250-x)=200

0,77x+205-0,82x=200
(-0,05x)=-5
x=100 g

Margasła zawiera 100g masła.
2010-01-13T21:52:47+01:00
X - masło
y - margaryna

x+y=250
77%x+82%y=80%250
0,77x+0,82y=0,8*250
y=250-x
0,77x+0,82(250-x)=200
0,77x+205-0,82x=200
(-0,05x)=-5
x=100 g