Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T21:51:33+01:00
X-dwugroszówki
y-pięciogroszówki

x+y=30 / *(-2)
2x+5y=100

-2x-2y=-60
2x+5y=100

3y=40/:3
y=13,5

Odp. Nie można zamienić ponieważ nie ma monet tak, żeby było 13 i pół monety.

Mam nazieję, że pomogłam... Bardzo proszę o najjj... Z góry dziękuję...
Pozdrawiam...
2010-01-13T21:53:58+01:00
X-ilość monet 5gr
y-ilość monet 2gr

x+y=30
0,05x+0,02y=1 | *100 [mnożenie obustronne]

x+y=30 | *(-2)
5x+2y=100

(-2x)+(-2y)=-60
5x+2y=100

3x=40| :3
x=13,3

odp.nie da się rozmienic złotowki na monety o nominałach 2gr i 5 gr tak aby bylo ich 30 , ponieważ nie da się złamać monety.
2010-01-13T22:01:03+01:00
A ja obliczę metodą przeciwnych współczynników dla odmiany

2x+5y=100
x+y=30 /* (-2)

2x+5y=100
-2x-2y = -60 +
________________
3y = 40 / 3
y = 13.33333...

nie da sie