Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T21:57:39+01:00
A) kazdy ponizej 8 cm
b) powyzej 8 poniewaz dwa boki powinne byc dluzsze ni z podstawa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T22:02:31+01:00
A) 8cm + 10 cm >...
10cm +... > 8 cm
8 cm + ... > 10 cm

8cm + 10 cm >4cm
10cm + 4 cm > 8 cm
8 cm + 4 cm > 10 cm

b)
8 cm + 10 cm > 12 cm
10cm + 12 cm > 8 cm
8 cm + 12 cm < 10 cm

odp.bokiem trzeciego boku o miarze 12 cm nie może być ponieważ miary dwóch boków nie zgadzają się w jednym przypadku.