Do pewnego gimnazjum uczęszcza 600 uczniów. Gdyby lidzba chłopców w tym gimnazjum zwiększyła się o 20% , a lidzba dziewcząt zmniejszyłaby się o 40% to liczba dziewcząt i chłopców była by taka sama ile dziewcząt uczęszcza do tej szkoły? zapisz obliczenia.



pilne:(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T22:05:36+01:00
D-dziewczeta
c-chłopcy

d+c=600
1,2c=0,6d /:0,6

c=600-d
2c=d

2(600-d)=d
1200 -2d=d
3d=1200
d=400


Odp. Dziewcząt jest 400, czyli raj dla chłopców :) Na jednego wypada 2.
6 4 6
2010-01-13T22:20:16+01:00
X-liczba chłopców w szkole
y-liczba dziewczyn w szkole
x+y=600
1,2x=0,6y

x=600-y

1,2(600-y)=0,6y
1,8y=720 /1,8
y=400

Odp.: Do tej szkoły uczęszcza 400 dziewczyn.
4 3 4
2010-01-13T22:24:20+01:00
X-ilość dziewcząt
600-x -ilość chłopców

600-x+ 0,2(600-x)=x-o,4x
600-x+120-0,2x=0,6x
720-1,2x=0,6x /+1,2x
720=1,8x /:1,8
x=400 -ilość dziewcząt 600-400=200-ilość chłopców

można też zrobić układem równań:
x-ilość chłopców
y-ilość dziewcząt
x+y=600
x+0,2x=y-0,4y
4 5 4