Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T22:04:14+01:00
Zjawisko dźwięku w życia człwoieka polega na tym, że słyszymy dźwięki dziękim małzowinom. dzwiek jest bardzo wazny i potrzebny. bez zjawiska dziweku niee moglibysmy sie porozumiewac
25 4 25
2010-01-13T22:06:32+01:00
Fale dźwiękowe mają bardzo dużą rolę w przyrodzie. Największy wpływ mają jednak na ludzi i zwierzęta. Ludziom – fale dźwiękowe bardzo potrzebne są w życiu codziennym. Jednak nie mają tylko cech dodatnich. Nadmierny hałas może doprowadzić do poważnych uszkodzeń słuchu, a nawet do jego utraty. Zwalczanie hałasu jest jednym z zadań współczesnej ekologii. Dlatego tak ważne jest eliminowanie źródeł hałasu i odizolowanie miejsc przebywania ludzi od dźwięków uciążliwych, męczących lub szkodliwych. W tych celach podejmuje się wiele działań. Np. ekranów dźwiękochłonnych, konstrukcji urządzeń pracujących ciszej. Jednak największą rolę w tłumieniu hałasu spełnia zieleń, ponieważ rośliny pochłaniają hałas.
A zwierzęta? Zwierzętom fale dźwiękowe pomagają – tak jak człowiekowi – w życiu codziennym. Do ochrony młodych, do polowań itp. ;)
45 1 45
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T22:09:00+01:00
Zjawisko "dźwięk" ma duże znaczenie w życiu człowieka. Dzięki muzyce możemy się zrelaksować, odprężyć a nawed istnieje coś takiego jak muzykoterapia która łagodzi a czasem nawed eliminuje skutki choroby np. nerwicy. Dźwięk również ostrzega nas przed niebezpieczeństwem słyszmy gdy ktoś się zbliża itp.
26 3 26