Proszę o rozwiązanie chociaż jednego z poniższych zadań, za rozwiązanie w ciągu pół godziny przyznam najlepsze rozwiązanie.
Wystarczą krótkie wyjaśnienia.
1.Omów budowę tkanki łącznej właściwej
2.Wskaż związek między budową komórek tkanki chrzęstnej i jej funkcją
3.Porównaj budowę tkanki zbitej i gąbczastej

Są to pytania z zakresy 'tkanki łączne'

2

Odpowiedzi

2010-01-13T22:53:25+01:00
1. Tkanka łączna właściwa zbudowana jest z komórek o bardzo obfitej istocie międzykomórkowej, z włókien kolagenowych, siateczkowych i sprężystych.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T22:59:39+01:00
1.Tkanka łączna właściwa – cecha charakterystyczną
tej tkanki jest brak substancji twardych w istocie międzykomórkowej,
duże możliwości regeneracyjne i znaczny udział w metabolizmie ustroju (stąd nazwa „tkanka środowiska wewnętrznego”). Ze względu na
zróżnicowanie podzielono ją na:
Tkankę łączną wiotką
Zawiera dość liczne włókna argentofilne. W płucach, trzustce,
śliniankach i wątrobie ten typ tkanki tworzy przegrody łącznotkankowe i
zrąb (wypełnienie), umożliwiając wnikanie nerwów i naczyń krwionośnych.
2.Przykro miale nie wiem...
3.http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9B%C4%87_(anatomia)
moze tu cos znajdziesz. :)