Odpowiedzi

2010-01-13T23:00:02+01:00
1/(2-√3)=
1*(2+√3)/(2-√3)(2+√3)=
(2+√3)/(4-3)=
(2+√3)/1=
2+√3
2010-01-13T23:00:29+01:00
Aby pozbyć się niewymierności wymnażamy mianownik i licznik przez
2+√3, bo (a-b)(a+b)=a²-b²

(2+√3) / [(2-√3)(2+√3)] = (2+√3) / (4-3) = 2+√3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T23:02:44+01:00
1
2-√3 obustronnie mnozymy razy 2+√3 bo a²-b²=(a-b)(a+b)

2+√3
(2-√3)(2+√3)

2+√3
4-3

2+√3
= 2+√3
1