Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T02:01:13+01:00
Najpierw policzmy liczbę moli.
Cm= n/v
n= Cm*V= 1mol/dm3* 0,2dm3= 0,2mola substancji znajduję się w roztworze.

masa dolanej wody= 50g, gęstość wody wynosi 1 g/cm3. liczymy więc objętość.
d= m/v
m= d*V
V= m/d= 50cm3

Vr całego roztworu wynosi teraz 200cm3+ 50cm3= 250cm3= 0,25dm3
liczba moli n= 0,2 mola

Cm otrzymanego roztworu to n/Vr= 0,2mola/ 0,25dm3= 0,8 mola/dm3

Pozdrawiam ;)

28 4 28
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T02:10:27+01:00
Cm=n/V
1=n/200
n=200 moli
1=200moli na 200ml roztworu

x = 200moli kwasu na 250ml roztworu (Jeśli dolejesz wody to zmieni ci się objętość: 200 + 50 = 250)
x = 0,8 mola/dm3
7 4 7