Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T08:55:31+01:00
A)
a = 2√6
b = 5√6
P = a*b = 2√6 * 5√6 = 10* (√6)² = 10 *6 = 60
Pole prostokąta jest równe 60 jednostek kwadratowych.
b)
a = 3√2
h = (2√6) /3
PΔ = [a*h]/2 = [3√2 * (2√6)/3]/2 = [2√2*√6]/2 = √2*√6 = √(2*6) =
= √12 = √(4*3) = √4 *√3 = 2*√3
Pole trójkąta jest równe 2√3 jednostek kwadratowych.
1 5 1
2010-01-14T08:57:20+01:00
Oblicz pole figur:
a) prostokąta o bokach długości a = 2√6 b= 5√6
P - a * b = 2√6 * 5√6 = 10√36 = 60
b) trójkąta o podstawie : a = 3√2 i wysokości h = 2√6 / 3
P = 1/2 a * h = 1/2 * 3√2 * 2√6/3= (3√2 * 2√6) : 6 = 6√12 : 6 = √12
1 5 1