Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T14:27:04+02:00
Nie. Jest jednym z najważniejszych kwasów w przemyśle. Wykorzystuje się go między innymi do oczyszczania powierzchni metali oraz ekstrakcji rud. Ponadto, wraz z kwasem azotowym tworzy wodę królewską, stosowaną m.in. do roztwarzania metali szlachetnych. Stosuje się go również w geologii do analizy minerałów.
2009-09-27T14:30:58+02:00
Nie ponieważ jest sub. trującą i dostanie się do środowiska powoduje skażenie.