Zad : 1
Korektor do zamalowywania błędów to taśma o długości 12 m i szerokości 4,2 mm. Czy taśmy tej wystarczy do zamalowania całej kartki formatu A4 ( 210 mm x 297 mm )?

Zad : 2

a ) Wykładzina " Alik " ma 2,4 m szerokości i kosztuje 36,60 zł za 1 metr bieżący. Ile kosztuje metr kwadratowy tej wykładziny.?
b ) Wykładzina " Bielik " ma 2,5 m szerokości i kosztuje 14,80 zł za 1 metr kwadratowy. Ile kosztuje metr bieżący tej wykładziny.?

P.S Proszę o wszystkie wzory i obliczenia.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T12:44:08+01:00
1.
Dane:

Długość taśmy:12m
Szerokość taśmy:4,2mm
Szerokość kartki:210mm
Długość kartki:297mm

Obliczmy pole powierzchni taśmy:
12m=1200cm=12000mm
12000mm x 4,2mm = 50400mm^2

Obliczmy pole powierzchni kartki:
210mm x 297mm = 62370mm^2

Tak więc pole powierzchni kartki jest większe niż pole powierzchni taśmy więc nie da się pokryć całej kartki taśmą :)

Odp:Taśmy nie wystarczy na zamalowanie kartki.

2.
Wykładzina Bielik ma 2,5 szerokości i kosztuje 14,80zł za 1 metr kwadratowy. Ile kosztuje metr bieżący tej wykładziny ?

14,80 * 2,5 = 37zł
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T12:48:06+01:00
Zad1)
Dane:
Długość kartki:297mm
Długość taśmy:12m
Szerokość kartki:210mm
Szerokość taśmy:4,2mm

Rozwiązanie :)
12m=1200cm=12000mm
12000mm x 4,2mm = 50400mm²
Obliczmy pole powierzchni kartki:
P=a*b
210mm x 297mm = 62370mm²
Odp : pole powierzchni kartki jest większe niż pole powierzchni taśmy więc nie da sie pokryć całej kartki taśmą :)

Zad 2)
a)2,4m²--36,6zł
1m²--x

2,4x=36,6zl /:2,4m²
x=15,25zł
Odp :Metr kwadratowy tej wykładziny kosztuje 15,25 zł

B)
1m²--14,8 zł
2,5m²--x
x=14,8*2,5
x=37zl
Odp :Metr bieżący tej wykładziny kosztuje 37zł

8 4 8