Odpowiedzi

2010-01-14T13:18:45+01:00
Trawienie cukrów zlożonych rozpoczyna sie w jamie ustanej dzieki enzymom zawartym w ślinie (amylaza ślinowa) kontynuowane jest w gardle, przełyku i dwunastnicy (przy udziale amylazy trzustkowej).
Białka trawione sa w żoładku (przy udziale soku żoładkowego) i w dwunastnicy (przy udziale soku trzustkowego).
9 4 9
2010-01-14T13:31:33+01:00
Jama ustna ph ok 7 przy udziale enzymu ślnianek - amylaza śliniowa trawieniu ulega skrobia do krótszych łańcuchów wielocukrowych i maltozy
Zołądek odczyn silnie kwaśny enzym pepsyna - białko do długich łańcuchów polipeptydowych, enzym lipaza - tłuszcz zemulgowany do glicerolu, kwasy tłuszczowe, enzym podpuszczka ( u młodych ssaków) białko mleka- kazeina do ścietej kazeiny
dwunastnica- odczyn lekko zasadowy; amylaza trzustkowa- skrobia dekstryny do maltozy, enzym lipaza trzustkowa tłuszcze do glicerolu i kwasów tłuszczowych, enzym trypsyna i chymotrypsyna łańcuchy polipeptydowe do krótkich łańcuchów polipeptydowych
jelito czcze - enzym maltaza laktaza, sacharaza trawi sacharoze maltoze laktoze do monosacharydów głownie glukozy, enzymy egzopeptydazy łańcuchy polipeptydowe do aminokwasów, enzym nukleazy kwasy nukleinowe do nukleotydów
Nastepnie jest wchłanianie substancji w jelicie kretym i przez żyle zwrotną ich wykorzystanie.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T14:33:14+01:00
Trawienie cukrów:
Cukry trawione są w jamie ustnej dzięki ślinie produkowanej przez ślinianki, oraz dzięki językowi , który przesuwa treść pokarmu do przełyku. Glukoza(cukry) jest odkładana w postaci glikogenu do naszej w naszej wątrobie i mięśniach.Nadmiar cukrów jest przekształcany w tłuszcz i przeniesiony do tkanki tłuszczowej.
Trawienie białek:
Trawienie białek następuje w żołądku, który wyściela śluz z licznymi gruczołami. Białka zostają tam podzielone przez kwas solny (HCL) niszczone są tutaj, także bakterie.
Trawienie tłuszczów:
Następuje ono w tkance tłuszczowej poprzez wysiłek fizyczny, który poprzez zużycie energii zabiera zbędne cukry przeniesione do tkanki tłuszczowej.
Mam nadzieję że pomogłam:)))

13 4 13