Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T15:17:56+02:00
Corocznie Włochy odwiedza ponad 30 mln turystów zagr. (2005 — 37,0 mln, wpływy 37,9 mld dol. USA); gł. ośrodkami turyst. są miasta bogate w zabytki architektury antycznej, renes. i barok. oraz w zbiory muzealne, najważniejsze to: Rzym — z Forum Romanum, Koloseum i watykańską Bazyliką Św. Piotra, Wenecja — ze słynną Bazyliką Św. Marka i Pałacem Dożów, Florencja — ze znaną Galerią Uffizi i renes. pałacami, Neapol — z pobliskimi ruinami Pompejów i Herkulanum oraz Mediolan, Piza, Padwa, Asyż i in.; turystów przyciągają również słoneczne plaże i kąpieliska Riwiery Włoskiej (San Remo, Imperia, Rapallo) i wybrzeży M. Adriatyckiego, jeziora alp., wulkany, parki nar., przybrzeżne wyspy (zwł. Capri) oraz znane ośr. narciarskie, m.in. Cortina d'Ampezzo; oprócz turystów duży napływ pielgrzymów, zwłaszcza do Rzymu i Asyżu; rozbudowana infrastruktura turyst. — 1,9 mln miejsc noclegowych w hotelach (2001).
6 4 6
2009-09-27T16:38:48+02:00
Włochy to kraj na półwyspie Apenińskim, którego 80% powierzchni zajmują góry.Z północy na południe, przez cały półwysep biegną góry Apeniny, [foto1]z najwyższym wzniesieniem w części środkowej masywu - w Abruzzach (Corno Grande, 2912 m n.p.m.) oraz licznymi kotlinami. Znajdują się tu również jeziora, m.in. Jezioro Trazymeńskie. Włochy oblewają cztery morza: Liguryjskie, Tyrreńskie, Adriatyckie i Jońskie. Klimat śródziemnomorski charakteryzujący się gorącym i suchym okresem letnim, chłodnymi i wilgotnymi zimami, z dużymi opadami deszczu, w górach śniegu. Średnia temperatura powietrza i średnie opady dla stolicy kraju wynoszą: w styczniu 7°C i 76 mm, w lipcu 25°C i 14 mm. Średnia roczna opadów na terytorium kraju od 500 mm (Sardynia, Sycylia) do 3000 mm (Alpy). W okresie letnim pojawia się ciepły i suchy wiatr - sirocco.
Zabytki: Koloseum, Pałac Bianco , Bazylika św. Piotra, czynne wulkany: Wezuwiusz (Półwysep Apeniński), Etna (Sycylia), Stromboli i Vulcano (Wyspy Liparyjskie),
5 3 5