Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-27T14:55:04+02:00
Wąska strefa przejściowa między dwiema masami powietrza różniącymi się temperaturą.
2 4 2
2009-09-27T14:57:47+02:00
Front atmosferyczny- jest to strefa która oddziela od siebie masy powietrza. Dzieli się na front ciepły i chłodny. We froncie chłodnym powstają chmury kłębiaste, deszczowe
4 5 4
2009-09-27T14:58:33+02:00
Front atmosferyczny - to powierzchnia graniczna występująca między dwoma masami powietrza o różnej temperaturze i gęstości, nachylona pod niewielkim kątem do powierzchni Ziemi. Z uwagi na różnice gęstości obie masy powietrza nie mogą od razu ulec wymieszaniu. Zamiast tego cieplejsza, lżejsza masa powietrza zaczyna się wznosić ponad powietrze chłodne i gęstsze. Prowadzi to do powstania frontu atmosferycznego, który jest strefą przejściową między nimi.Fronty atmosferyczne zwykle przemieszczają się z zachodu na wschód.
Jednak szczególnie w niższych warstwach atmosfery, fronty mogą być modyfikowane przez różne elementy środowiska geograficznego, jak góry czy duże zbiorniki wodne.
Frontom zawsze towarzyszy zachmurzenie i bardzo często również opady.
Są cztery rodzaje frontów: front chłodny, front ciepły, front zokludowany i front stacjonarny.
3 5 3