1 Jaką drogę przebędzie samochód w ciagu 15 min jeśli porusza się ze stałą prędkością 60 km/h ??

2 Kto porusza się szybciej: rowerzysta jadący z prędkością 15 km/h czy motocyklista jadący z prędkością 5 m/s

proszę o szybką odpowiedz ze wszystkimi obliczeniami :))
plosemmm.........

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T14:03:20+01:00
1 Jaką drogę przebędzie samochód w ciagu 15 min jeśli porusza się ze stałą prędkością 60 km/h ??
60km/h
15min=1/4 h
60/4=15km


2 Kto porusza się szybciej: rowerzysta jadący z prędkością 15 km/h czy motocyklista jadący z prędkością 5 m/s
15km/h=
1km=1000m
1h=3600s
15km/h=15*1000m/3600s=4,16m/s
szybciej porusza się motocyklista
2010-01-14T14:03:46+01:00
1.
60 minut ma godzina
60 km na godzine jedzie kierowca

60;60=1
1*15=15

Kierowca przejedzie 15 kilometrow.


2. 15 km/h = 15 * 100m/ 3600s
1500m/3600s

1500m/3600s > 5 m/s


szybciej rowerzysta:)
2010-01-14T14:22:12+01:00
1. wzór
v=s/t
s=droga
v=prędkość
t=czas


Dane:
V=60 km/h
t=15min= 1/4 h

Szukane:
s=?

v=s/t
s=v*t
S=60km/h*1/4h [skracamy km]
S=60km/4
S=15km

Odp: Samochód przebędzie drogę równą 15 km

2.
v=15 km/h=15*1000m/3600s=4,16m/s
v=5m/s

Szybciej porusza się motocyklista