Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T14:13:23+01:00
Wystarczy przysunąć magnez do igły jeśli się obróci ten metal jest magnetyczny.
2 4 2
2010-01-14T14:16:45+01:00
Igła magnetyczna, zamocowana tak by mogła się obracać wokół pionowej osi, jest używana do wskazywania kierunku linii pola magnetycznego w tym również w kompasie, który wskazuje północny biegun magnetyczny leżący w pobliżu północnego bieguna geograficznego. Magnesy szkolne w tym i igły magnetyczne malowane są od strony bieguna północnego kolorem niebieskim, a południowego – czerwonym. Po przyłożeniu igły do stali gdy zauważamy odchylenia oznacza, że kawałek jest namagnesowany.
4 3 4