Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T14:47:09+01:00
unia realna - związek dwóch lub większej liczby państw, oparty na wspólnych instytucjach państwowych.

unia personalna - związek dwóch lub więcej państw posiadających wspólnego monarchę (króla)

różnice - w uni personalnej mieli tylko wspólnego króla a w realnej mieli wspóle wojsko prawa pieniądze itd.
:)
2 4 2
2010-01-14T14:54:18+01:00
Unia realna- związek państw, w którym państwa łączą się na zasadzie równości. Prowadzą wspólna politykę zagraniczną, posiadają wspólny sejm i wspólnego monarchę (związek Polski i Litwy zawarty na Sejmie w lublinie w 1569r.)

Unia personalna- zjednoczenie, połączenie państwa osobą tego samego władzy , przy zachowaniu odrębnych instytucji państwowych.

obie unie łączy ten sam władzy.

Mam nadzieje, że pomogłam.
Pozdrawiam!
1 1 1