1. W sobotę Jakub przeczytał połowę książki, w niedzielę 3/4 pozostałej części, a w poniedziałek doczytał książkę do końca. W którym dniu tygodnia Jakub przeczytał największą część książki, a w którym najmniejszą? Podaj obliczenia.

2.W bibliotece jest 24600 książek. 5% z nich to książki, z których można korzystać tylko w czytelni biblioteki. Pozostałe można wypożyczać do domu. Ile jest takich książek, które można wypożyczać do domu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T14:36:44+01:00
1. w sobote najwiecej.


sobota-50%
niedziela 37,5%
poniedziałek- 12,5%


2. 24600 ; 20=1230
1230*19=23370

mozna wypozyczyc 23370 ksiazek
1 1 1
2010-01-14T14:40:31+01:00
Zad.1
sobota ½ książki
niedziela ¾ połowy książki
poniedziałek ¼ połowy książki

Najwięcej przeczytał w sobotę, a najmniej w poniedziałek.

Zad.2
Żeby obliczyć procenty musisz podzielić daną liczbę przez 100
a potem pomnożyć przez dany procent.

24600 / 100 = 246
246 * 5 = 1230 ( to książki, których nie można wypożyczać )
24600 - 1230 = 23370
Wynik to 23370