Pani Jola otrzymała premię o 25% wyższą od pani Hani. Obydwie panie otrzymały razem 1935zł. Ile pieniędzy otrzymała każda z pań. Bardzo proszę razem z obliczeniami;)


Apolonia ma 7 razy tyle dwuzłotówek co pięciozłotówek. W sumie 323zł. Ile ma ona pięciozłotówek, a ile dwuzłotówek? Również proszę z obliczeniami

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T14:40:13+01:00
1.
x-Premia Hani
x+25%x-premia Joli
x+x+25%x=1935zł
2¼x=1935zł |:2¼
x=860zł
860zł ×25% =215zł
860zł+215zł=1075zł - Pani Jola
1075zł - 215zł = 860zł - Pani Hania

Odp. Pani Hania otrzymała 860zł, a Jola 1075zł

2.
x- ilość pięciozłotówek
5x- wartość pięciozłotówek
7x- ilość dwuzłotówek
7×2x- wartość dwuzłotówek

5x+7×2x=323
19x=323
x=17

7×17=119
Odp. Apolonia miała 17 pięciozłotówek i 119 dwuzłotówek
2010-01-14T14:40:32+01:00
1. x- Hani premia
x+0,25x=1,25x -Joli premia
1,25x+x=1935
2,25x=1935
x=860

1,25*860=1075

2.
x- ilość 5zł
7x-ilość 2zł
5x+14x=323
19x=323
x=17

7*17=119