Odpowiedzi

2010-01-14T14:50:00+01:00
Cenę komputera obniżono o 10%. Następnie obniżono ją o kolejne 10%. Komputer po obu zniżkach kosztuję 24300zł. Oblicz cenę tego komputera przed obydwiema obniżkami...

1---x
0,9--24300
x=27000

1---x
0,9--27000
x=30000 -cena komputera przed obniżkami

P.S. chyba źle przepisaleś cenę komputera bo komputera za 24 tys 300 zł to chyba w sklepie nie znajdziesz;P (wydaje mi się że napisałes o jedno zero za dużo;D jak tak to tylko skresl po jednym w rozwiązaniu i już bedzie pasowało;))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T14:56:37+01:00
Cena komputera po pierwszej obniżce:
24300zł-100%
x-110%
x=24300*110%/100%
x=26730zł

Początkowa cena komputera:
26730zł- 100%
x-110%
x= 26730*110%/100%
x=29403zł

Odp. Na początku komputer kosztował 29403zł, po pierwszej obniżce kosztował 26730zł, a po drugiej obniżce kosztował 24300zł.

PS: W tej cenie komputera chyba podales o jedno zero za duzo, ale nie jestem pewien, wiec napisalem z takimi danymi jak podane :)