1. Podaj eufemizmy do poniższych wyrazów.
opasły -
tępy -
flejtuch -
łamaga -
świnia -
umrzeć -

2. Zapisz prawdę zamiast eufemizmów.
postąpił nieuczciwie -
urodzony w niedzielę -
zbyt oszczędny -
zagląda do kieliszka -
nie zbyt mądry -

3. Przekształć niegrzeczne sformułowania na łagodniejsze.
Pan kłamie, to nie ja stłukłem szybę -
TY już całkiem zgupiałeś od słuchania tej muzyki -
Nie chcą mieć do czynienia z takim brudasem -

z Góry dziękuję.!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T15:12:42+01:00
1. Podaj eufemizmy do poniższych wyrazów.
opasły - puszysty
tępy - mało inteligentny
flejtuch - niewymuskany
łamaga - niezbyt zręczny
świnia - niezbyt przejęty uczuciami innych
umrzeć - zasnąć w Panu

2. Zapisz prawdę zamiast eufemizmów.
postąpił nieuczciwie - oszukał
urodzony w niedzielę - leniwy
zbyt oszczędny - skąpiec
zagląda do kieliszka - pijak
niezbyt mądry - głupiec

3. Przekształć niegrzeczne sformułowania na łagodniejsze.
Pan kłamie, to nie ja stłukłem szybę - Mija się Pan z prawdą, to nie ja stłukłem szybę.
TY już całkiem zgupiałeś od słuchania tej muzyki - Od słuchania tej muzyki ucierpiała twoja mądrość.
Nie chcą mieć do czynienia z takim brudasem - Nie znajdują przyjemności w obcowaniu z osobą przykładającą tak mało wagi do swojego wizerunku i higieny.
37 5 37
2010-01-17T20:08:42+01:00
1)
-powolny, zaspany
-niemądry, mniej inteligentny
-niewymuskany
-niezbyt zręczny
-niezbyt przejęty uczuciami innych
-odszedł, zasnął w Panu

2)
-oszukał
-leniwy
-skąpy
-nałogowiec, alkoholik
-głupi

3)
-oszczędnie gospodaruje
prawdą, mija się z prawdą
-straciłeś rozum, ucieriała twoja mądrość
-nie znajdują przyjemnośći w obcowaniu z osobą przykładającą tak mało wagi do swojego wizerunku i higieny.
16 1 16