Odpowiedzi

2010-01-14T15:18:54+01:00
Barwą, i tym, że muchomor ma blaszki pod spodem a gąską zaokrąglone ciemne blaszki. I chyba muchomor jest wyższy kręcą sie przy nim muchy i może śmierdzi.
To jedyne co pamiętam.
3 4 3
2010-01-14T16:00:33+01:00
Wysokością , kolorem kapelusza , układem blaszek od spodu kapelusza plis o naj...
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T16:12:08+01:00
Muchomor sromotnikowy:
- wysokość 8-15 cm, grubość 1-2,5 cm ;
-trzon białawy z odcieniem żółtawozielonkawym , pierścień duży, wyraźny, gładki lub słabo prążkowany
-kapelusz białozielonkawy , oliwkowozielonkawy , szarozielony, brunatnozielony, na brzegu zwykle jaśniejszy , czasem żółtawy ;
- powierzchnia sucha, gładka, nieco błyszcząca , brzeg nie prążkowany ;
- blaszki białe, u starych okazów z lekkim odcieniem żółtawozielonkawym , gęste ;
- miąższ kruchy , zapach słodkawy, mdły (czasem nieco amoniakalny), może przypominać sztuczny miód lub surowe ziemniaki ;
- śmiertelnie trujący !


Pieczarka np. polna :
- kapelusz młody biały, starszy z odcieniem szarożółtawym, niekiedy szarobrązowy , początkowo półkulisty, później spłaszczony ;
- skórka delikatnie kosmkowata, łuseczkowata ;
- blaszki najpierw różowawe, później purpurowobrązowe, ciemnoczekoladowe, niekiedy prawie czarne , gęste, szerokie ;
- trzon biały , cylindryczny, krótszy niż średnica kapelusza , z białym, wąskim, zanikającym pierścieniem ;
- miąższ biały, na przekroju nieco różowieje , mięsisty ;
- smak i zapach: anyżowo - -"grzybowy"
- smaczny, aromatyczny .
9 4 9