Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T15:23:21+01:00
Julek Miler
Miał 12 lat. Zachowywał się dość dziecinnie i w przeciwieństwie do Mariana preferował bójki. Był ciotecznym bratem Pietrzyka. Uwielbiał oranżadę. Podziwiał Zenka za jego umiejętności i czyny. Cechowała go odwaga. Był najmłodszy z grupy.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T15:23:41+01:00
Jeden z bohaterów powieści „Ten Obcy” to Julek Miler – najmłodszy z grupy dzieci z wyspy. Jest on uczniem szkoły podstawowej. Ma rodziców i kuzyna - Mariana Pietrzaka. Pierwszy raz wakacje spędził u dziadków na wsi w Olszynach.
Julek jest bardzo niski i chuderlawy. Ma szpiczaste uszy i bystre, ciemne oczy. Posiada małe pięści, lecz nie zrażony tym, jak bohater udał się na pomoc Zenkowi.
Chłopiec ten jest bardzo dziecinny i naiwny, ale też pomocny i zawsze chętny do działania. Ponieważ jest jeszcze dzieckiem, odczuwa każde ograniczenie swobody jeszcze boleśniej niż inni. Kiedy dowiedział się o obcym na wyspie, chciał od razu go pobić, co świadczy też o jego lekkomyślności. Bardzo często Julek kierował się emocjami, przez co coraz częściej miał z tego powodu kłopoty. Nieraz wpadał w furię, której doświadczał w sytuacjach jego bezsilności. Uwielbiał samochody osobowe. Potrafił określić markę i stan każdego modelu.
Moim zdaniem Julek jest postacią pozytywną. Chociaż jego decyzje i zachowanie było nieprzemyślane, zawsze wprowadzał do powieści coś ciekawego, coś, co kusiło czytelnika do dalszego czytania. Postać ta jest w „Tym obcym” bardzo ważna, bo gdyby nie udział Julka, książka stałaby się monotonna i szara.
2 5 2