Dany jest prostokąt, którego obwód wynosi 18 cm. Wzdłuż jednego boku prostokąta odcięto pasek o szerokości 2 cm, a wzdłuż drugiego o szerokości 1 cm. Otrzymujemy kwadrat. Jakie były wymiary prostokąta?

Proszę o pomoc :) ^^

2

Odpowiedzi

2010-01-14T15:47:16+01:00
Ob prostokąta= 18 czyli 2*3+2*6=18
6-2=4
4-1=3
Bok kwadratu a=3

Bok Prostokąta b=6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:09:05+01:00
18 - 2x2 - 1x2 = 18-4-2= 12 12:4 = 3
3+1=4 3+2=5
Boki to 5 i 4 bo
2x5+4=18 :)