Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T15:47:31+01:00
Jakoże energia kinetyczna w momencie spadania jest równa energii potencjalnej na maksymalnej wysokości, liczymy Ep

E= m*g*h
E=1kg * 10m/s² * 5 m = 50 J

Odp. Kamień będzie miał w chwili uderzenia o ziemię energię równą 50 J
2010-01-14T15:47:53+01:00
Ep -> Ek (^2 - do kwadratu)
Ep=Ek
Ep=mgh=1kg*10m/s^2*5m=50J
Ek=50J

v - predkosc koncowa na dole
mgh=mv^2/2
2gh=v^2
v=√2gh
v=10 m/s
1 5 1
2010-01-14T15:50:08+01:00
Ep=mgh m=1kg h=5m
Ek=1kg*5m*10N/kg g=10n/kg
Ek=50N
Odp.Energia kinetyczna koncowa wyniesie tyle ile energia potencjalna początkowa, a więc w chwili zderzenia Ek wznosi 50N
1 1 1