Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T15:52:20+01:00
Będzie B, bo:
w A, 6 - 4 - 3 = - 1 liczba ujemna czyli nie może być
w C, 6 - 5 - 2 = - 1 liczba ujemna czyli nie może być
w D, 60 - 60 - 1 = -1 liczba ujemna czyli nie może być
a w B 6 - 4 - 2 = 0, czyli może być, czyli odp B jest prawidłowa.
4 3 4
2010-01-14T15:57:43+01:00
Faktyczne jest to odp b
Żeby to wyliczyć bierzesz najdłurzszy z odcinków i sprawdzasz czy suma dwuch pozostałych jest większa nirz najdłurzszy jeśli tak to dasię z nich zbudować trujkat np. z odcinków 10 cm i 8cm i 4cm da się zbudować trujkat poniewarz 8+4=12cm a to więcej niż 10cm.
Jeśli natomiast suma krudszych odcinków jest mniejsza lub równa dłudości najdłurzszego odcinka to nieda sie z tych odcinków zbudowac trujkata np. z odcinków 10cm i 7cm i 3cm nie da sie zbudowac trujkata poniewarz suma 3cm i 7cm jest równa 10 cm tak jak odcinek najdłurzszy.
w przykładzie b suma krutszych boków jest równa długosci najdłurzszego boku czyli nie da sie z nich zbudować trujkąta.
5 3 5