Uzupełnij poniższe zdania : cw. geografia str 39. zad 2. - Planeta Nowa

Brazylia to ........... kraj Ameryki Południowej pod względem powierzchni. Od ......... kraj oblewają wody Oceanu...... .
Państwo połozone jest na półkulach ........... , .......... i ................ . Brazylia znajduje sie w dwoch strefach klimatycznych : ....... oraz........... .
Ponad połowe obszaru kraj zajmuje dorzecze .......... - najpotężniejszej rzeki kontynentu i świata .


Potrzebuje zad. 3 ze str 39 i zad. 4 i 5 na 40.
prosze was bardzooo!

3

Odpowiedzi

2010-01-14T15:53:51+01:00
1 największy
2 wschodu
3 Atlantyckiego
4 północnej
5 południowej
6 zachodniej
7 międzyzwrotnikowej
8 umiarkowanej
9 Amazonki
32 3 32
2010-01-14T15:54:26+01:00
Brazylia to największy kraj Ameryki Południowej pod względem powierzchni. Od wschodu kraj oblewają wody Oceanu Atlantyckiego .
Państwo połozone jest na półkulach połnocnej , południowej i zachodniej . Brazylia znajduje sie w dwoch strefach klimatycznych : równikowej oraz zwrotnikowej .
Ponad połowe obszaru kraj zajmuje dorzecze Amazonki - najpotężniejszej rzeki kontynentu i świata .
25 3 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T16:01:10+01:00
Brazylia to NAJWIĘKSZY kraj Amerki Płd. pod względem powierzchni.
Od WSCHODU oblewają go wody Oceanu ATLANTYCKIEGO. Państwo położone jest na półkulach ZACHODNIEJ, PÓŁNOCNEJ I POŁUDNIOWEJ. Brazylia znajduje się w dwóch strefach klimatycznych RÓWNIKOWEJ oraz PODRÓWNIKOWEJ. Ponad połowę obszaru kraju zajmuje dorzecze AMAZONKI, najpotężniejszej rzeki kontynentu i świata.

z.3
Wilgotne lasy równikowe
selwa
Nizina Amazonki
wysokie opady atmosferyczne przez cały rok

Sawanna
campos
Wyżyna Gujańska
wystepowanie pory suchej i wilgotnej

suchy kolczasty las
caatinga
pn-wsch. część Wyżyna Brazylijskiej
różne sumy opadów atmosferycznych poniżej 500 mm

z.4
a) korzystny klimat, zyzne gleby, ogromne obszary naturalnych pastwisk
b) r. plantacyjne: kawa, trzcina cukrowa
r. żywieniowe: kukurydza, maniok

c) I miejsce: bydło trzcina cukrowa
II miejsce: trzoda chlewna, soja
III miejsce: kozy kukurydza

z.5
a)
rudy żelaza
boksyt
rudy manganu

b)
Sao Paulo- Rio de Janeiro

c)
podkreśl: górnictwo, hutniczy, hemiczny, elektromaszynowy.

Opiera sie na gałęziach nowoczesnych
126 4 126