Odpowiedzi

2010-01-14T15:54:54+01:00
Wietrzenie fizyczne:
w. solne
w. mrozowe

Wietrznie biologiczne:
działalność organizmów żywych
ich oddziaływanie na skład chemiczny skał

Wieterznie chemiczne
utlenianie
redukcja
2 1 2
2010-01-14T16:01:36+01:00
Fizyczne:
-woda zamarzająca w szczelinach skalnych zwiększa swoją objętość rozsadzając skałę
-rozpad ziarnisty

chemiczne:
-rozpuszczanie skał takich jak gipsy, chlorki, dolomity, wapienie
-rozpuszczanie i wymywanie minerałów

biologiczne:
-rozsadzanie skał przez korzenie roślin
-zwierzęta żyjące na powierzchni gruntu oraz w jego wierzchnich warstwach, kopiąc, ryjąc i spulchniając prowadzą do zmniejszania spójności i rozdrabniania skał
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T16:04:59+01:00
Wietrzenie fizyczne
-rozszerzanie i kurczenie minerałów
-powstawanie szczelin spowodowane zmianami temperatury

wietrzenie chemiczne
-utlenianie lub uwadnianie skał
-krasowienie wapieni

wietrzenie biologiczne
-mechaniczne i chemiczneniszczenie skał
-wydzielanie kwasów przez rosliny,które rozpuszczają składniki mineralne w glebie
3 2 3