Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T22:15:34+02:00
1 Przykazanie: " Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną." - Czcij tylko jednego Boga.

2 Przykazanie: " Nie będziesz wzywał imienia Pana Boga swego na daremno." - Wzywaj imię Pana Boga swego tylko wtedy, gdy jest to konieczne.

3 Przykazanie: " Będziesz dzień święty święcił. " - (nie ma "NIE", więc zostaje jak było ;P)

4 Przykazanie: " Będziesz czcił ojca i matkę swoją." - (nie ma "NIE", więc zostaje jak było ;P)

5 Przykazanie: " Nie zabijaj." - Szanuj życie innych.

6 Przykazanie: " Nie cudzołóż." - Zabraniam Ci cudzołóstwa.

7 Przykazanie: " Nie kradnij." - Zabraniam Ci kradzieży.

8 Przykazanie: " Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu." - ?

9 Przykazanie: " Nie pożądaj żony bliźniego swego" - Pożądanie żony bliźniego swego pozostaw jemu, sam pożądaj jedynie swoją.

10 Przykazanie: " ... ani żadnej rzeczy która jego jest." - ?
5 4 5
2009-09-27T23:17:04+02:00
1 Przykazanie: " Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną." - Wiara w Jednego Boga.

2 Przykazanie: " Nie będziesz wzywał imienia Pana Boga swego na daremno." - Wzywaj imię Pana Boha w chwilach konieczności

3 Przykazanie: " Będziesz dzień święty święcił. "

4 Przykazanie: " Będziesz czcił ojca i matkę swoją."
5 Przykazanie: " Nie zabijaj." - Daruj życie innych.

6 Przykazanie: " Nie cudzołóż." - Szanuj żonę swą.

7 Przykazanie: " Nie kradnij." - Szanuj rzeczy swe.

8 Przykazanie: " Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu." - Bądz prawdomówny wobec bliźniego swego.

9 Przykazanie: " Nie pożądaj żony bliźniego swego" - Szanuj żonę bliźniego swego.

10 Przykazanie: " ... ani żadnej rzeczy która jego jest." - Szanuj rzeczy innych.
5 3 5