Jak zamienia się jednostki pól... Podajcie przykłady główniem mia zalezy na hektarach i arach! ; )))
np... napiszcie mi tak ile 1km² ma arów.... 1m² arów 1dm² arów..... 1km² hektarów 1 metr² hektarów 1 dm² hekatrów! ; ))
Z góry dzięki ! ; **

3

Odpowiedzi

2010-01-14T16:08:57+01:00
To jest bardzo proste....


1 ar ma 100m kwadratowych
1 ar ma 10 dm kwadratowych
1km ² ma 100 ar
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T16:10:05+01:00
1km²= 10 000 a
1a= 100 m²
1ha= 10 000 m²
1 ha= 100a
1km²= 100ha
1m²= 0,01a

przykłady:
450a= 4,5ha
1200ha= 12km²
250m²= 2,5a
1,5km²= 150ha= 15000a
2010-01-14T16:20:55+01:00
1 a = 100m²
Jeśli masz podane 30 a zamień na m² to robisz sobie proporcje
1a - 100m²
30a - xm²

Mnożysz na ukos
x * 1a = 100m²* 30a
x = 3000m²*a : 1a ( jednostki ar się skróci zostanie m²)
czyli 30 ar to 3000m²


1km² - 100 ha
1ha - 100 arów

Jeżeli 1 a - 100m² a m² chcesz zamienić na dm
1m - 10dm
1m² = 10dm*10dm = 100dm²
a 100m² = 1000dm * 1000dm = 1 000 000dm²