Proszę o pomoć i o wszystkie odpowiedzi:

1. Władcy państw w europie, które w IX i X w. przyjęły chrześcijaństwo, także władca państwa polskiego, organizując swoje państwo i dwór wzorowali się na ...............

2.Podaj nazwy trzech współczesnych narodów, których przodkami byli wikingowie: ........... , ............... , ...............

3.podaj dwie cechy stylu gotyckiego:
*.................
*.................

4.Podaj nazwę:
a) opłaty pobieranej za prawo wwozu towarów na terytorium państwa lub ich wywozu z terytorium państwa: ..............
b) opłata pobierana za prawo przejazdu np. przez most: .............

5.
A. podaj datę założenia uniwersytetu w Pradze ..............
B. podaj datę założenia uniwersytetu w Krakowie
C. podaj imię i przydomek władcy, ktory założył uniwersyt w Krakowie ....................

6. Wskaż prawidłową odpowiedz.
Dopłynąwszy do Ameryki Krzysztof Kolumb był przekonany, e odkrył morską drogę do
A. Ameryki B. Afryki C. Chin D. Indii

7.
a) podaj nazwę stylu w sztuce który charakteryzował się zastosowaniem wzorów zaczerpniętych ze starożytności : ..........

b) podaj nazwę epoki historycznej która nastąpiła po epoce średniowiecza : ...................

8.Wskaż nazwę autora obrazu "Dama z łasiczka"
A. Bartłomiej Berrecci B. Jan Gutenberg C. Leonardo da Vinci

proszę szybko
będę bardzo wdzięczna i dam naj

2

Odpowiedzi

2010-01-14T16:09:34+01:00
1. na cesarzach mniemieckich
2. Norwegowie, Duńczycy, Finowie
3. sklepienia krzyżowo - żebrowe i strzelistość budowli
4.cło, myto
5. --. 1364, Kazimierz Wielki
6. do Indii
7.klasycyzm
8.Leonardo da Vinci
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T16:09:56+01:00
1. Władcy państw w europie, które w IX i X w. przyjęły chrześcijaństwo, także władca państwa polskiego, organizując swoje państwo i dwór wzorowali się na dworze cesarskim(niemieckim)
tutaj nie jestem pewien
2.Podaj nazwy trzech współczesnych narodów, których przodkami byli wikingowie: Dania, Norwegia , Szwecja
3.podaj dwie cechy stylu gotyckiego:
*cieńsze ściany w porównaniu do romańskiego
*strzelistość budowli
4.Podaj nazwę:
a) opłaty pobieranej za prawo wwozu towarów na terytorium państwa lub ich wywozu z terytorium państwa: cło
b) opłata pobierana za prawo przejazdu np. przez most: myto
5.
A. podaj datę założenia uniwersytetu w Pradze 1348
B. podaj datę założenia uniwersytetu w Krakowie 1364
C. podaj imię i przydomek władcy, ktory założył uniwersyt w Krakowie Kazimierz Wielki
6. Wskaż prawidłową odpowiedz.
Dopłynąwszy do Ameryki Krzysztof Kolumb był przekonany, e odkrył morską drogę do
D. Indii
7.
a) podaj nazwę stylu w sztuce który charakteryzował się zastosowaniem wzorów zaczerpniętych ze starożytności : klasycyzm
tutaj też nie jestem pewien czy o to chodziło
8.Wskaż nazwę autora obrazu "Dama z łasiczka"
C. Leonardo da Vinci