Odpowiedzi

2009-09-27T16:15:50+02:00
Rozkładamy na czynniki:
a)³√24 = ³√2*2*2*3= 2³√3

³√32= ³√2*2*2*4= 2³√4

³√-48= ³√-2*2*2*2*3= 2³√-6

³√1/81(ułamek)= ³√1/3*3*3*3= 1/3³√3

³√-108= ³√-2*2*3*3*3= 3³√-4

³√135-³√-54= ³√3*3*3*5-³√-2*3*3*3= 3³√5-3³√-2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T16:25:34+02:00
A)³√24=∛8×3=2∛3
³√32=∛8×4=2∛4
³√-48=∛8×(-6)=-2∛-6
³√1/81(ułamek)=∛1/27 × 1/3=3∛1/3
׳√-108= x ∛27× (-4)=-3x∛-4
³√135-³√-54=∛27×5 - ∛27× (-2)=3∛5 - 3∛-2

Nie jestem pewna, czy znak "-" będzie dobrze w tych przykładach, w których jest.
1 5 1