Z lektury "W Pustynni i w Puszczy "
Z Jakiej miejscowości wyruszyły dzieci i do jakiej dotarły ?
Przez jakie kraje wędrowały ?
Gdzie spotkały Machidiego ?
Wymień zwierzęta i rośliny Afryki .,
które występują w książce W Pustynni i w Puszczy

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T16:54:12+01:00
1 Z egiptu do Wa-Himów
2 egipt-pustynia-Omdurmanu-Afryki Południowej -stary wąwóz-wioska Wa-Himów
3.w sułtanie
4.slon(king),goryl,lew,lampart,dzik,suszone daktyle,ryz;kawa,chinina,herbata,choinka,bambusy i drzewa o nazwach nabaku i baobau
3 1 3
2010-01-14T17:06:08+01:00
Wyruszyli z miejscowości Port-Said, w której mieszkali, a dotarły do Kairu. Dzieci wędrowały przez Port-Said, El-Medinet, wędrowali na wielbłądach w kierunku wzgórz Wadi-Rajan, wędrowali wzdłuż lewego brzegu Nilu w kierunku pustyni Genire, Chartum, Omdurman, wędrowali w górę Białego Nilu, Faszoda, przekroczyły rzekę Sabbat, dotarli do jeziora Bassa-Narok, byli u podnóży góry Kili-Mandżaro, Mombassa, Kair.
Dzieci spotkały Mahdiego w Omdurmanie.
Zwierzęta-termity, sępy, antylopy, zebry, hipopotamy, słonie wodne, lamparty, hieny, goryle, nietoperze, motyle, gołębie, dzioborożce, tukany, szpaki, muchołówki, papugi, żołny, wielbłądy, konie, ryby, osy, bociany, flamingi, ibisy, warzęchy, kuliki, marabuty, kaczki, nosorożce, bawoły afrykańskie, mrówki.

Rośliny-palmy daktylowe, oliwki, drzewa figowe, pomarańcze, mandarynki, rycynusy, granaty, mchy, trawy, paprocie, storczyki, dziki jaśmin, daktylowce, rafie, palmy wachlarzowe, sykomory, chlebowce, euforbie, akacje, drzewa manioku, tamarynda, drzewo sandałowe, pas sii flory, baobaby, krzaki kusso, adausonija, drzewa kokosowe, proso, czarna fasola, papirus
2 3 2