Odpowiedzi

2010-01-14T16:34:33+01:00
1. Zaciągnięcie się do armii Księstwa Warszawskiego
2.udział w wyprawie Napoleona na Moskwę
3.odznaczenie Krzyżem Legii Honorowej.
4.napisanie utworóe Wyjechaliśmy razem, z odmiennych pobudek: Napoleon na Elbę, ja zasię do Rudek.
5.wstąpienie do lubelskiej loży wolnomularskiej
6.poślubienie w kościele w Korczynie
7.udział w pracach Obywatelskiego Komitetu Pomocy dla Powstania
8.przechowywanie w swoim majątku dwóch powstańców z Wielkopolski
9.pochowanie Fredry w rodzinnej krypcie kościoła w Rudkach koło Lwowa
5 2 5
2010-01-14T16:50:40+01:00
1. Urodzenie się A. Fredry w Surochowie (1793).
2. Śmierć matki.
3. Przeniesienie się do Lwowa.
4. Zaciągnięcie się do armii Księstwa Warszawskiego (1809).
5. Pobyt w wojsku Napoleona.
6. Wyprawa na Moskwę u boku Napoleona (1812).
7. Otrzymanie Złotego Krzyża Virtuti Militari.
8. Odznaczenie Krzyżem Legii Honorowej.
9. Powrót do domu.
10. Wstąpienie do lubelskiej wolnomularskiej.
11. 'Pan Gelthab'.
12. Poślubienie Zofii Skarbkowej.
13. Śmierć jego ojca (1828).
14. Członek Towarzystwa Przyjaciół Nauk.
15. Członek Lwowskiej Rady Narodowej.
16. Francja.
17. Poseł do Sejmu Krajowego.
18. Członek Akademii Umiejętności.
19. Śmierć we Lwowie (1876).
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T17:45:42+01:00
1.
20 czerwca 1793 narodziny
2.1809- wyjazd fredy do sandomierza.
3 . w 1809 zaciaga sie jako ochotnik do wOJSKA poSLKIEGO kSICIA JOZEFA PONIATOWSKIEGO.
4.1812 -udział w walkach pod moskwa,odznacziony krzyzem virtuti militari.
5.1818-,,pan geldhab''
6.1828-smeirc ojca fredry,slub z zofia z jabłonowskich skarbkowa.
7.1829-narodziny syna fredy jana aleksandra(tez pisarz)
8.1832-1835-lata tworzczosci alksandra ferdy postwaja( sluby paniensjkie,pan jowialkis,dozywocie, zemsta.
9.1835-poetyka romantycznego sewreyna goszczynskiego
10.1939. koniec dalszej tworczosci.
11.1846-fredro składa memoriła zatytułowny: uwagui nad stanem socjalistycznym w galicji.
12.1848-udzioał we wydzarzeniach wisny ludopw we lwowie.
13,1850-przewbywa w parzyu,
14.1857 przeprowadzka do lwowa na dworku na chrazczyznie.
15.1852-powrot do literatury powstaj a(wychowanka ,ostatnia wola,wieli człowiek do małych interesów)
16.1861-frero popsłem sejmu krajowego w galicji.
1865-honorowe obywatelstwo miasta lwowa .
17.15 lipca 1876-smierc pisarza we lwowie.



mysle ze pomogłam;]
pzdr
licze na naj

sorki za błedy ale sie spiesze\

:]
:]
11 4 11