Odpowiedzi

2010-01-14T16:30:38+01:00
Społeczeństwo dzieliło się początkowo na patrycjuszy i plebejuszy. Odsetek niewolnicwa był mały, gdyż głównie chłopi pracowali na roli. Później (II w. przed Chrystusem) byli jeszcze ekwici i arystokracja.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T16:35:25+01:00
Społeczeństwo rzymskie dzieliło się na:

patrycjuszy- pochodzili oni z najstarszych i najbogatszych rodzin rzymskich i nalezeli do elity. w ich rękach spoczywała władza. Byli także właścicielami większej części ziemi uprawnej

plebejuszy- ludność średnio i mało zamożna. stanowili oni podstawe gospodarki oraz armii rzymskiej. nie mogli sprawować urzedów.

niewolników- w początkowym okresie było ich mało i byli traktowani łagodnie. pomagali w pracy w polu oraz pracowali publicznie przy budowach.
1 5 1
2010-01-14T16:36:23+01:00
Patrycjusze-grupa społeczna do której nalerzeli przedstawicieli najzamarzniejszych rzymskich rodów.
Pledejusze-byli wolnymi obywatelami, którzy przysługujacre im prawa nabyli dopiero w okresie republiki.Armia rzymska niemogła funkcjonować bez ich udziału.
Niewolnicy-stanowili najnirzsza grupę społeczna.Nieprzysługiwały im rzadne prawa a o ich losie decydowali właściele.
1 4 1