Odpowiedzi

2010-01-14T16:29:29+01:00
* Ołtarz główny (Zaśnięcia NMP) w kościele Mariackim w Krakowie, 1477-1489
* Rzeźby i malowidła ołtarza z kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny we wsi Książnice Wielkie
* Nagrobek króla Kazimierza IV Jagiellończyka (zm. 1492) w kaplicy Świętokrzyskiej katedry wawelskiej, współpracował z nim Jorg Huber z Passawy, który wyrzeźbił kapitele baldachimu.
* Krucyfiks w nawie południowej Kościoła Mariackiego w Krakowie fundacji Henryka Slackera
* Chrystus w Ogrodzie Oliwnym - piaskowcowa płaskorzeźba w Muzeum Narodowym w Krakowie około 1480-85 r.
* Tumba Piotra z Bnina (zm. w 1494) w katedrze we Włocławku - ok. 1493-95
* Płyta nagrobna prymasa Zbigniewa Oleśnickiego (zm. w 1493) w katedrze gnieźnieńskiej
* Modlitwa w Ogrójcu z kościoła p.w. Wszystkich Świętych w Ptaszkowej (gm. Grybów, woj. Małopolskie) ok. 1490
* Epitafium Pawła Volckamera w kościele św. Sebalda w Norymberdze, 1499
* Epitafium Filipa Kallimacha w kościele Św. Trójcy, przed 1500
* Krucyfiks ze Szpitala Św. Ducha w Norymberdze, ok. 1510 (obecnie w Germanisches Nationalmuseum w Norymberdze)
* Krucyfiks Wickla z kościoła NMP w Norymberdze, 1520 (obecnie w kościele św. Sebalda)
* Zwiastowanie NMP, kościół św. Wawrzyńca w Norymberdze, 1517/18
* prawdopodobny jest udział Stwosza przy nagrobku cesarza Maksymiliana I (w kościele dworskim w Innsbrucku), odlanego przez Gilga Sesselschreibera
* Ołtarz Bożego Narodzenia wykonany dla kościoła karmelitów w Norymberdze, obecnie w katedrze w Bambergu, 1523
24 4 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T16:31:30+01:00
Ołtarz w Krakowie
nagrobek króla Kazimierza IV Jagiellończyka
Chrystus w ogrodzie oliwnym
ołtarz bożego narodzenia
rzeźby i malowidła we wsi Książety Wielkie
31 3 31
2010-01-14T16:32:35+01:00
- Ołtarz Wita Stwosza w Krakowie
- Ołtarz Bamberski
- Rzeźby i malowidła ołtarza z kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny we wsi Książnice Wielkie
- Nagrobek króla Kazimierza IV Jagiellończyka (zm. 1492) w kaplicy Świętokrzyskiej katedry wawelskiej, współpracował z nim Jorg Huber z Passawy, który wyrzeźbił kapitele baldachimu.
-Krucyfiks w nawie południowej Kościoła Mariackiego w Krakowie fundacji Henryka Slackera
-Chrystus w Ogrodzie Oliwnym - piaskowcowa płaskorzeźba w Muzeum Narodowym w Krakowie około 1480-85 r.
-Tumba Piotra z Bnina (zm. w 1494) w katedrze we Włocławku - ok. 1493-95
-Płyta nagrobna prymasa Zbigniewa Oleśnickiego (zm. w 1493) w katedrze gnieźnieńskiej
-Modlitwa w Ogrójcu z kościoła p.w. Wszystkich Świętych w Ptaszkowej (gm. Grybów, woj. Małopolskie) ok. 1490
* Epitafium Pawła Volckamera w kościele św. Sebalda w Norymberdze, 1499
-Epitafium Filipa Kallimacha w kościele Św. Trójcy, przed 1500
- Krucyfiks ze Szpitala Św. Ducha w Norymberdze, ok. 1510 (obecnie w Germanisches Nationalmuseum w Norymberdze)
- Krucyfiks Wickla z kościoła NMP w Norymberdze, 1520 (obecnie w kościele św. Sebalda)
-Zwiastowanie NMP, kościół św. Wawrzyńca w Norymberdze, 1517/18
- prawdopodobny jest udział Stwosza przy nagrobku cesarza Maksymiliana I (w kościele dworskim w Innsbrucku), odlanego przez Gilga Sesselschreibera
12 4 12