1 Zadanie .

1,2×5/2 : 4¼ : 0,01
_______ : ___________ =
0,16× ¼ : 6,25 × 4/25


2 Zadanie .

( 1,3 + 2,7 )× 1¼ - 1,2 =

3 Zadanie .

4/5× 0,5 + 2/9× 0,9 =

4 Zadanie .

3¾ × 4 - 10 × 2/5 =


Za rozwiązanie bardzo dziękuję !
Jeżeli nie dacie rady rozwiązać wszystkich zadań - zróbcie tyle ile umiecie . : - )

Ps . 2/5 , 4 / 25 itp. - to ułamki zwykłe .

2

Odpowiedzi

2009-09-27T16:27:33+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T16:29:53+02:00
,2×5/2 : 4¼ : 0,01
_______ : ___________ =
0,16× ¼ : 6,25 × 4/25

5 4,25 :0,01 5 425
---------------- : ------------------------= -------------: -------------=
16/100*1/4 6,25 x 0,16 4/100 1


=125 :425=125/425


2 Zadanie .

( 1,3 + 2,7 )× 1¼ - 1,2 = 4* 5/4 -1,2=5-1,2=3,8

3 Zadanie .

4/5× 0,5 + 2/9× 0,9 =
=0,8x0,5 +2/9 x 9/10= 0,4 + 1/5= 0,4 +0,2=0,6

4 Zadanie .

3¾ × 4 - 10 × 2/5 =
= 15/4 *4-4=15-4=11