Odpowiedzi

2010-01-14T17:08:19+01:00
Resorpcja zwrotna czyli wchłanianie zwrotne
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T17:08:21+01:00
1) Resorpcja zwrotna czyli wchłanianie do krwi związków organicznych tj: glukoza,aminokwasy,kwasy organiczne,a także związków nieorganicznych,tj; woda,jony wapnia,potasu,magnezu,sodu czy chloru.

2) Sekrecja czyli wydzielanie z układu krwionośnego do światła kanalika substancji zbędnych,toksycznych takich jak: jony wodorowe,leki(np. sulfonamidy),barwniki,kwas moczowy
6 3 6