Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T17:18:10+01:00
Akebondo-x
konishiki-x+32
x+x+32=440
2x=408/:2
x= 204
204+32=236
akebondo wazy 204 kg a konshiki 236
i ty szostkowa:P
2010-01-14T17:20:52+01:00
Słynni zawodnicy sumo, Konishiki oraz Akebondo, ważą razem 440 kg. Konishiki jest o 32 kg cięższy. Ile waży każdy z nich?
dane:
x-waga akebondo
x+32-waha konishiki
440-waga obywdu mężczyzn

rozwiązanie:
x+x+32=440
2x+32=440
2x=440-32
2x=408|:2
x=204(kg)-waga akebondo
204+32=236(kg)-waga konishiki
odp.Konishiki waży 236kg, a akebondo 204