1.Obwod rownolegloboku jest rowny 18cm. Roznica dlugosci bokow w tym ronolegloboku jest rowna 5cm . Oblicz długosc bokow tego rownolegloboku !


2.Dany jest romb. Krotsza przekatna o dlugosci 6√3 dzieli go na dwa trojkaty rownoboczne . Oblicz pole tego trojkata !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T17:47:03+01:00
Z.1
a, b - długości boków równoległoboku , niech a > b
2a + 2b = 18
a - b = 5 -----> b = a - 5
-----------------------------------
2a + 2*(a -5) = 18
2a + 2a - 10 = 18
4a = 18 + 10
4a = 28
a = 7
b = 7 - 5 = 2
Odp. a = 7cm, b= 2 cm.
z.2
a = 6√3
h= a√3/2 = 6√3*√3/2 = 9
h = 9 cm
PΔ =[a*h]/2 = [6√3*9]/2 = 27√3
PΔ = 27 √3 cm²
2010-01-14T17:47:28+01:00
Zad 1

18-(5+5)=8
8:4=2
8-2=6

odpowiedz bok A ma cm a bok B ma 6 cm

L= 2x(6+2)
L=18 cm