Ćwiczenie 1 strona 35 historia przez wieki

1. Dokończ zdania wyjaśniające, co spowodowało że Francja stała się monarchią absolutną.
a. Powstał system administracji podporządkowanej ........ .
b. Pozycja ........ została mocno ograniczona.
c. Król zabronił arystokracji ........ .
d. Reformy gospodarcze wzmocniły niezależność ....... .

2. Wyjaśnij na czym polegała monarchia absolutna. Jakie pozytywne i negatywne strony dostrzegasz w takim ustroju?

2

Odpowiedzi

2010-01-15T12:01:18+01:00
A. Powstał system administracji podporządkowanej pieniądze trafiały bezpośrednio króla b. Pozycja prowincjonalnej arystokracji została mocno ograniczona.c. Król zabronił arystokracji budowania zamków obronnych d. Reformy gospodarcze wzmocniły niezależność króla 2)Monarchia absolutna odsunięcie od władzy arystokracji, król był najważniejszy Pozytywy państwo umocniło pozycję polityczną kulturalną gospodarczą Negatywy dużo ludzi trafiało do więzień
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T16:58:16+01:00
Z1
a)powstał system administracji podporządkowanej całkowicie królowi
b)Pozycja prowincjonalnej arystokracji została mocno ograniczona.
c)Król zabronił arystokracji budowania zamków obronnych
d)Reformy gospodarcze wzmocniły niezależność Francji i króla

z2
monarchia absolutna-to rządy polegające na skupieniu władzy w rękach jednej osoby

pozytywne
*dbałość o pastwo,ze względu na dynastię
*brak konfliktów
negatywne
*ambicje i błędne decyzje króla
*despotyzm króla

to jest na pewno dobrze bo dostałem za to 5