Odpowiedzi

2010-01-14T17:45:38+01:00
Występowanie dużych ilości dżdżownic jest zjawiskiem pozytecznym ze względu że:
* Użyźnia glebę, co umożliwia rozwój roślin
* Ułatwia oddychanie mikroorganizmom żyjącym w glebie przez rycie kanałów i norek, które ułatwiają jednocześnie krążenie wody
* Tworzy naturalny nawóz przez jedzenie np. liści, mieszanie ich z glebą i następnie wydalanie
45 4 45
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T22:42:16+01:00
Dżdżownice drążą tunele , zjadając jednocześnie glebę, wraz z zawartymi w niej szczątkami organizmów roślinnych i zwierzęcych. Powoduje to przemieszanie i napowietrzenie gleby , a także użyźnienie
jej wydalinami tych zwierząt, bogatymi w związki azotowe. Dlatego też dżdżownice odgrywają niezmiernie ważną rolę w formowaniu i utrzymywaniu żyznych gleb.
53 4 53