Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T17:49:19+01:00
18dag-masa meduzy
19/20 =95% -stanowi woda
100%-95%=5%-stanowią inne substancje

18*0,05 [5%]=0,9[dag]

odp.Inne substancje niż wida w ciele meduzy o masie 18g ważą 0,9dag.
2010-01-14T17:49:34+01:00
18 dag to 180g
180g x 19/20= 171g
180-171=9g

Odp
Inne substancje ważą 9gram.
2010-01-14T17:59:21+01:00
W ciele meduzy 19|20 (dziewietnaście dwódziestych) masy stanowi woda. ile gramów ważą substancje inne niż woda w ciele meduzy o wadze 18 dekagramów(zapisz obliczenia).

Dane:
Waga meduzy: 18 dag
Woda w ciele: 19/20 ( w ułamku)
Obliczenia:
18 dag-19/20=17 i 1/20

Odp: W ciele meduzy jest 17 i 1/20 dag innych substancji niż woda.

P.S. Mam nadzieje że jest dobrze rozwiązane. Jak nie to sory.

Musisz sobie zamienic to na gramy..!