Odpowiedzi

2010-01-14T17:50:59+01:00
Zagrożenia - odpady , powietrze atmosferyczne , skażenia powodowane przez energię

ochrona :
1) Gaszenie światła po wyjściu z pokoju, wyłączanie telewizora, radia i komputera, gdy już nikt z nich nie korzysta.

2) Dbanie o czystość środowiska, nie wyrzucanie śmieci na ulicę, a także segregowanie odpadów.

3) Korzystanie z ekologicznych środków transportu (np. rower)

4) Zabieranie na zakupy własnej torby, aby nie pakować produktów w plastikowe torebki ze sklepu.

5) Zwracanie większej uwagi na kupowane produkty. Jeśli są oznakowane symbolami, które świadczą o ich pozytywnym wpływie na środowisko naturalne (np. opakowanie nadające się do recyklingu; nie testowane na zwierzętach, itp.) są to wówczas produkty ekologiczne.

6) Zakręcanie wody, gdy nie jest już potrzebna, dokręcanie kranów.

7) Nie rozpalanie ognisk w lasach lub na polach w czasie podwyższonego zagrożenia pożarowego.

8) Używanie antyperspirantów w kulkach, nie dezodorantów w sprayu zawierających freony.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T17:54:05+01:00
Każdy człowiek ma wpływ na ograniczenie emisji spalin, wystarczy od czasu do czasu zrezygnować z samochodu na rzecz transportu publicznego lub roweru. Proekologiczną postawę wykażemy też oszczędzając wodę i energię, wspierając recykling odpadów (poprzez segregację śmieci) zachowując czystość przyrody, a przede wszystkim mając na uwadze ciągłą świadomość istniejących zagrożeń, zwłaszcza że to ludzka bezmyślność prowadzi najczęściej do tragicznych w skutki zdarzeń zagrażających środowisku (katastrofy ekologiczne).
Zagrożenia:
1.efekt cieplarniany wywołany wskutek emisji gazów powodujących wzrost średnich ziemskich temperatur (dwutlenek węgla, ozon, freony) i trzebienia lasów (mniejsze zużycie dwutlenku węgla, mniejsza produkcja tlenu) przyczynia się do zmian klimatycznych, topnienia lodowców, zaburzeń w funkcjach życiowych fauny i flory, a nawet wymierania gatunków
2.dziura ozonowa, powstała w wyniku emisji do atmosfery freonów, naraża nas na szkodliwe działanie słonecznego promieniowania ultrafioletowego, na szczęście z tym problemem ludzkość już sobie częściowo poradziła, zakazując produkcji i emisji szkodliwych substancji, dzięki czemu poziom ozonu w górnych warstwach atmosfery zostanie prawdopodobnie odbudowany;
3.kwaśne deszcze, efekt zakwaszenia opadów w wyniku emisji dwutlenku siarki i tlenków azotu, wpływają destrukcyjnie na gleby i wody, a więc pośrednio również na wszystkie żywe organizmy.
Pozdrawiam
2010-01-14T17:57:46+01:00
No np. pomysł na czyste środowisko jest taki żeby na przykład stosować mniej lakierów do włosów i mniej różnych aerozoli bo wtedy może się powiększyć dziura ozonowa co grozi globalnym ociepleniem tak jak naprzykład zaśmiecanie środowiska też jest grozne bo trzeba sortować