Odpowiedzi

2009-09-27T17:19:19+02:00
X - wiek ojca
y - wiek syna

x + y = 60 => x = 60-y
x+12 = 2(y+12)

x+12=2y+24
60-y+12=2y+24
3y = 48
y=16

y=16
x=44
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T17:20:18+02:00
X+y=60
x+12=2(y+12)
x+12=2y+24 |-12
x=2y+12
2y+12+y=60 |-12
3y=48
y=16
x=60-16=44
Ojciec ma 44 lata a syn 16
  • Użytkownik Zadane
2009-09-27T17:40:34+02:00
Ojciec i syn mają razem 60 lat .za 12 lat ojciec będzie dwa razy starszy od syna .ile lat ma ojciec, a ile syn??
x-wiek ojca
y=wiek syna

{x+y=60
{x+12=2(y+12)

{x+y=60
{x+12=2y+24

{x+y=60
{x-2y=24-12

{x+y=60 /*(-1)
{x-2y=12

{-x-y=-60
+{x-2y=12
__________
-3y=-48//:(-3)
y=16

x+y=60
x+16=60
x=60-16
x=44

{x=44
{y=16

Odp. Ojciec ma 44 lata, a syn 16 lat.