Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T17:59:39+01:00
{x+y=8/*(-4)
{4x+20y=80

{-4x-4y=-32
{4x+20y=80
__________
16y=48//16
y=3
4x+20*3=80
4x=80-60
4x=20//4
x=5

y=3
x=5

1 5 1
2010-01-14T18:02:25+01:00
Solanka 4% :
Układamy proporcje:
8kg - 10%
xkg - 4%
Mnożymy po skosie i tak wychodzi:
32 = 10x / ÷10
3,2 = x
Odp: Aby otrzymać 8kg solanki 10% trzeba wziąć 3,2kg solanki 4%.
Solanka 20%:
8kg - 10%
xkg - 20%

160 = 10x / ÷10
16 = x
Odp: Aby otrzymać 8kg solanki 10% trzeba wziąć 16kg solanki 20%.